27 Kasım 2006

Uzaylılar Tavuk Sever Mi?


Dünyanın en büyük markasını KFC yarattı. Hem de burada bahsettiğim büyüklük gerçek anlamda kullanılmış olup, fiziki büyüklüğü anlatıyor. KFC, dünyanın uzaydan görülebilen ilk logosunu yaptırdı.

Logonun hazırlanmasında 50 tasarımcı, mühendis bilim adamı yer almış ve tasarlanıp inşa edilmesi tam üç ay sürmüş. Sonuçta, uzaydan görülebilen ve “Face from Space” projesiyle dev bir logo çıkmış ortaya.

Firma yetkililerinin söylemiyle “Bu, insanlık için küçük fakat ‘kızarmış piliç’ için büyük bir sıçramadır”.


KFC uzaydan görülebilen ilk logoyu hazırlatmanın dışında logoda bazı değişiklikler yapma yoluna da gitti. Logoda bulunan beyaz kruvaze beyaz önlüğün yerine kırmızı mutfak önlüğü kullanılmış. Kırmızı önlük ev tipi mutfak alışkanlıklarını çağrıştırdığı için ve müşterilerin gözünde KFC’ nin her zaman mutfakta kendi elleriyle lezzetli, kaliteli, taze yiyecekler hazırladığı imajını vermek için etkili bir araç olacağı düşünülmüş. Üstelik bu değişiklik sadece çok dikkatli bakıldığında belli oluyor. Yani tüketicilerin gözünü tırmalama ihtimalinden dolayı yeni logonun yadırganıp benimsenmeme riski pek yok. Bu yeni mesaj tüketiciye hissettirilmeden, usulca veriliyor.

1952 yılında kurulan dünyadaki nüfus artışına paralel olarak büyüyen ve dünyanın her yerine yayılan bir markaya dünyanın en büyük logosunu yaptırmış olmak veya uzaydan görülen ilk logoya sahip olmak ne kazandırır? Acaba pazarlama dünyasında yeni trend uzaya açılmak mı? Yeni mecra uzay mı? Bilinmez…

Tabi ki uzaylıların galaksiler arasında yaptığı uzay gezintileri sırasında KFC logosunu görüp dünyada bir yemek molası vermek için KFC’yi tercih etmelerini bekleyemeyiz. Logonun sadece bu amaca hizmet edebileceğini düşündükleri için başarısız bir girişim olduğunu düşünenlerden özür dilerim ama yanılıyorlar!

Bu dev logoyu kendi web sitesinde tanıtan KFC’nin “tık” lanma oranları çok büyük oranda artmış. Firma, sitenin ziyaretçi sayısındaki büyük oranlı artıştan oldukça memnun görünüyor.

Evet, pazarlama akıllı insanların işidir. Sınırlı olanakları aşmak, gerektiğinde yoktan yeni mecralar var etmektir.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Sevgili Oben merhaba,
Yorumların için teşekkürler. Ama sadece müşteri noktasından bakarsak yanılırız. Hem müşteri hm de firma gözüyle bakabilmektir pazarlama. Hani her yiğidin yoğurt yiyişi farklıdır ya, onun gibi birşey işte bu da...
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Şimdi bu logo Çin seddinden sonra uzaydan görülebilen 2. şey mi oluyor?

Unknown dedi ki...

Evet Filizcim sanırım öyle, uzaydan görülebilen 2. insan yapıtı. Faklı amaçlarla yaratılan ama aynı sonucu doğuran iki insan yapıtı.