10 Nisan 2012

Markaların Cinsiyeti Belli Oldu!


Pazarlama ve iletişim dergisi MediaCat ve Dora Research Türkiye’de markaların tüketici zihninde oluşturduğu cinsiyet algısını araştırdı. Araştırma sonuçları ise çok ilginç. 02-09 Ocak tarihleri arasında yapılan araştırmaya göre dişi ve erkek markaların yanı sıra unısex markalarda belirlendi.


13 kategoride 81 markanın yer aldığı araştırmaya 12 ilden bin 44 kişi katıldı. Araştırma sonuçlarına göre en feminen markalar arasında ilk sırayı Şok, en maskülen markalar arasında ise ilk sırayı Mercedes Benz aldı. Araştırma sonuçlarına göre diğer feminen markalar Bim, Migros, Kipa, Tansaş, Burger King, Fanta, Profilo, Carrefour, Siemens, FOX, Kanal D, Real, Mc Donalds ve Dominos. Maskülen markalar ise Ford, BMW, Volkswagen, Türkiye İş Bankası, Audi, Habertürk, Ziraat Bankası, Renault, Toyota, Zaman, Honda ve Fiat oldu. Unisex marka kategorisinde ise ilk sırayı Uludağ Gazoz aldı.


Hiç yorum yok: