14 Ekim 2006

Efsane Olmak Mı, Efsane Kalmak Mı?

"Levis" mi "Livays" mı diye okunduğu her zaman sorun oldu, ama sadece bizde değil, tüm dünyada. Hiçbir reklamında isminin telaffuz edimemesinin sebebi gayet açık görünüyor değil mi? "Şirket politikası!"
Markayı kime sorsanız, 100 kişiden 99'u "501" der. Bizden öncekiler 501 ile yaşamış, biz gözümüzü 501'e açtık. Bizden sonrakiler de serüvene devam ediyor.
Zira 501, 20.yüzyılın kıyafeti seçilmişti. O artık efsane!
Ancak her sezon "yeni" ve "farklı" ürünler satın almayı hedefleyen tüketici kitle daha ne kadar 501'e sadık kalabilir? Farklılaşma arzusu içinde olan tüketici, marka tüketiciye elinde bulunandan daha fazlasını vermediği sürece sadakatini yitirebilir.
Levi's tüketicinin farklılaşma arzusunu tatmin edebilmek için, teknolojiden yola çıkarak özellikle "genç"leri kendisine bağlamayı hedefliyor. Bunun için marka, iPod'lara göre dizayn edilmiş, bozuk para cebinde kumanda, pantolonun içinde de kabloların dolaşacağı özel dikişler bulunan "Red-Wire DLX" modelini özel bir tasarımla yarattı.
Ben sevdim! Bakın bakalım siz de sevecek misiniz.

Hiç yorum yok: