11 Ekim 2006

Şimdi Reklamlar!

Ne kadar klişe bir söz değil mi?

Bunu duymaya yıllardır o kadar alışmışız ki, böyle başlayan reklamlara hiçbirimizin dönüp baktığı yok. TV'de izlediğimiz ve hep o "en tatlı" anlarda ortaya birdenbire çıkıveren, o an izleyicinin TV izleme şevkini kıran reklamları o kadar kanıksamışım ki, bu benim için doğrudan "ZAP" sebebi.
Buna karşın sinemalarda filmden önce izlediğim ve dakikalar süren reklamlardan gözümü alamıyorum. Her birini dikkatli bir biçimde izlememin yanında, anafikri ya da mesajı yakaladığım an reaktif tepkiler veriyorum. Farzı misal gülüyorum, gülümsüyorum, hayran oluyorum vs. En az etkilendiğim reklam için bile, en azından yorum yapıyorum.

Bu durum bana birşey farkettirdi:

Sanırım "DİZİ" ve "BEYAZ PERDE" arasında yaptığım ayrımcılığı reklamlarda da yapıyorum.
Neden acaba?

3 yorum:

Marka-Cini dedi ki...

Nedeni basit aslında. Yani en azından benim için öyle. benimde sinemaya gittiğim zaman en sevdiğim kısım filmden önce çıkan reklamlardır. O dev ekranda izlemek varya o reklamları, ne bilim sanki tv izlediğim zevki bana vermiyor. Çünkü ekrandaki büyüklük ve çevrendeki herkesin amacı beyaz perdedekini izlemek olduğu için dikkatini çok fazla dağıtan birşeyyok ve de en güzeli ben bazen kendimi inanın reklamın içinde hissediyorum. Deren bitki çaylarındaki bayanın zor günlerindeki kolaylığı anlatan reklam dışında :) (amacını en kötü şekilde anlatan reklamlar dan biri bence!). Yaa bide sinema öncesi verilenleri ne biliyim ticari bir aktivite olarak görmüyorsun. Hani tatlı bir filme hoş bir geçiş gibi. ama dizilerde inanın ben ticaret için kullanılan bi obje olarak algılıyorum kendimi. yani benim izleme oranlarımı kullanarak reyting yapıyorlar ve bu amaca ulaşmak için benim üç kuruşluk dizi keyfimin tadını da kaçırıyorlar.Birde yani 45 dk dizi bunun için oluyor 1,5 saat. Şimdi sizin vaktinizden en az 45 dk çalan, üç kuruşluk zevkinizi zehir eden ve kendinizi ticari bir obje gibi hissetiren dizi arası reklamlara karşı nasıl sempatik olabilirim!!!

aylin sener dedi ki...

Yorum için teşekkürler. Bunu biraz araştırdım ve genel geçer bir gerçeklik payı olduğunu farkettim. İstatistikler bir üst katmanda.

pilis dedi ki...

yazdıklarına sonuna kadar katılıyorum. nedense beyaz perdede izlediğim bir reklam, bende tv de izlediğimden daha büyük ve kalıcı bir etki bırakıyor. hatta çok da zevkle izliyorum. sanki reklamlar hiç bitmese,film başlamasa şikayet etmeden izlemeye devam edeceğim. sinema reklamlarının beni neden bu kadar etkilediğini düşününce büyük bir ekranda izlemekten çok, ses sisteminden kaynaklandığını anlıyorum. yüksek olmasına rağmen son derece net ve anlaşılır olan sesler, resmen beynime kazınıyor. çoğunluğumuz tv reklamlarını en heyecanlı anlarda araya girmeleri nedeniyle itici buluyoruz ama aslında ne büyük ve önemli bir sektör olduğunu http://www.reklamlar.tv sitesine göz atarsanız daha iyi anlayabilirsiniz. ben bi süredir takip ediyorum, tv reklamlarına bakışım biraz daha yumuşadı diyebilirim :) tavsiye ederim...