20 Ekim 2006

"KIRMIZI" AIDS'e karşı




Kırmızı, birçok sebepten dolayı reklam kampanyalarında en sık kullanılan renk.
Renk iletişimin önemli bir aracıdır. Mesaj taşır. Anlaşılması ve benimsenmesi kolay bir şifre olup, dil engelini aşan bir ikna silahıdır.
Kırmızı, tüketicide bıraktığı etki bakımından sıcaklık ifade eder, ateş, alev gibi bir şey… Uyarıcıdır, beyni sarsar ve nabız atışlarını hızlandırır (İkna ve Uzlaşma Sanatı, Sf:86).
Hiç dikkat ettiniz mi bilmiyorum, AIDS kampanyalarının lansmanı hep kırmızı ile yapılır. Yukardakilere ek olarak; belki tehlikeyi çağrıştırdığı için de tercih ediliyor olabilir. Bilmiyorum……..Bunlar benim sıradan bir “alıcı” olarak yorumlarım.
Hatırlayacaksınız Türkiye’de AIDS “kırmızı kurdele” sembolü ile işlenir. Bu aralar da Hollywood ünlülerini kapsayan “AIDS’e Karşı Kırmızı” kampanyası düzenlenmiş.
U2’nun solisti ile Bobby Shriver’ın ortak yürüttüğü yardım projesi temelde, farklı markaların “RED” adı altında üretilen özel kıyafetlerin satışından elde edilecek gelirin Küresel AIDS Fonu’na aktarılması üzerine kurulu.
Armani, GAP, American Express, Converse, Motorola gibi firmalar projeyi destekliyor. “Kırmızı ürünleri” tanıtanlar ise her türden Hollywood ünlüleri.
Çok yakında dünyayı daha “kırmızı” görmeye başlıycaz galiba…….

Hiç yorum yok: