13 Kasım 2006

"Farka Saygı" acil ihtiyacımız!



Gençler sahip oldukları boş zamanı, sosyalleşme olanakları, teknoloji ve yeniliklere duydukları ilgi ve yatkınlıkları sebebiyle ve ayrıca trendlerin sıkı takipçileri olmalarından dolayı günümüzde markaların en sadık tüketicilerini oluşturmakta.
Çalışan insanlar iş hayatı, günlük koşuşturma, bir yerlere yetişme, bir şeylere ulaşma mücadelesi sürdürüken yeni arayışlardan ziyade, alışkın oldukları markaları kullanmaya devam ediyorlar. Yeniliklere gençler kadar açık olmadıkları gibi, risk almada da onlar kadar cesur olmadıkları için marka alışkanlıklarını uzun yıllar sürdürüyorlar. İşte bu yüzden "Harley" marka motorsikletler eskiden olduğu gibi "delikanlı muhalif kültür" tarafından değil, onların günümüzdeki uzantısı olan orta yaşlı kitlenin nostalji markası artık. Başka bir deyişle "tutkulu sadakat"...

Oysa gençler kabına sığmayan her yerde bulunmaya çabalayan bir kitle. Sahip oldukları boş vakitleri olabildiğince doldurmaya çabalayan, dar vakitlere olabildiğince çok iş sığdıran bir kitle. Çabuk tüketen ve çabuk sıkılan bir kitle. Markalara tutkulu sadakatin, yerini trendlerin belirlediği tüketim ve marka alışkanlıklarına bıraktığı bir kitle.
Yakında, gençlerin eğilimleri belirlemede oldukça başarılı olduğunu geçen yılki etkinlikten anladığımız bir bir etkinliğin gerçekleşmesini bekliyoruz. 7-10 Aralık tarihlerinde Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı'nın Rumeli Salonu'nda gerçekleşecek olan etkinliğin adı "Trend Show 07". Keyifli olacağa benzer...

Geçen yılki sonuçlar organizasyonun ne kadar büyük bir veri tabanı olduğunu gösteriyor. Geçmiş sonuçları merak ediyor musunuz? Aşağıda....


  • Gençler ürünlere yönelik yapılan tanıtım aktivitelerinde en çok arkadaş tavsiyesinden etkileniyor. İnternet ikinci sırada.
  • Promosyonlar ve ücretsiz ürünler en çok dikkat çeken unsurlar arasında.
  • Radyo gençler söz konusu olduğunda en az öneme sahip reklam alanı.
  • Gazete okuma oranı erkeklerde daha yüksek çıkarken, radyo dinleme alışkanlığı kızlar arasında yaygın.
  • İnternet bilgi almak, chat yapmak ve haberleşmek için kullanılıyor. Blog ise yazmak %3'lük oranla hala en sonda yer alıyor..
  • İnternette en çok tercih ettikleri siteler Google, Hotmail, Yahoo, Yonja ve Ekşi Sözlük.
  • Televizyonda müzik programlarını tercih ediyorlar, yerli ve yabancı diziler ise ikinci sırada.
  • En çok okunan, mizah dergileri. Sıralama şöyle: Penguen, Leman.
  • Aylık giderlerinin dörtte birini gıdaya ayırıyorlar. Takip edenler ise eğlence ve giyim. Üniversiteliler diğer genç nüfusa göre ulaşıma daha büyük bütçe ayırıyor.

Bu yıl Trend Show 07'nin teması "Farka Saygı" olarak belirlenmiş. Şöyle diyorlar:

"Farka Saygı" en büyük ihtiyacımız!

Çünkü her birimiz diğerimiz kadar farklıyız
Farklı olduğumuz için birbirimize benzeriz
Tüm farklarımızla birlikte var olabiliriz
Fark'a ön yargı ile değil vicdan ile yaklaşabilir
Aynı fikirde olmadan anlaşabiliriz
Bizim trendimiz "Fark'a Saygı'dır diyebilirz!

Bakalım bir yılda genç nüfusun tüketim alışkanlıkları ve marka bağlılıkları hangi yönde değişti. Bu yılki etkinlik sonuçlarını merakla bekliyorum.

Sonuçlar için kaynak: Sabah Gazetesi 12 Kasım 2006

Hiç yorum yok: