17 Ocak 2007

Makarnanın Özgürlük Bağlamında İrdelenmesi

Hiç üşenmedim araştırdım ve gördüm ki, yemek tarifleri üzerine yazılan bloglar çok tutuluyor. Biz burda yorum kıtlığı çekerken oralarda yorumsuz post bulmak mümkün değil. Ben de bu gün böyle bir yazı yazmayı uygun buldum.
Aslında tam olarak böyle değil... Genelde dışarda makarna yemeyi pek tercih etmememe rağmen geçen gün bunu yaptım. Tadı damağımda kaldı diyebilirim. Bundan böyle o günü milat kabul eder ve sonrası için bu kuralı bozarım.
Öğrenciyken çabuk piştiği, uğraştırmadığı, ortalığı dağıtmadığı, ucuz olmasına rağmen piştiğinde bir ev dolusu insana yetecek kadar çok olduğu ve şu an aklıma gelmeyen daha pek çok sebeple makarna en favori yemeğimdi. Hala çok severim İtalyanların “pasta – spaghetti”, Amerikalıların “spaghetti – noodles macaroni”, İngilizlerin “pasta – macaroni”, Almanların “teigwaren spaetzli”, Çinlilerin “mein”, Japonların “udon” adını verdikleri bu muhteşem icadı. Makarna özgürlük ve yaratıcılık demektir. Hem pişirmesi hem yemesi kolay ve eğlencelidir. Mutfakta sınırsız yaratıcılık demektir.
Dünyadaki makarna üreticileri de böyle düşünmüş olmalı ki, adına bir gün düzenlemişler. “Makarna Günü” kutlamaları fikri ilk olarak Roma’da 1995 yılında yapılan ve 40 ülkeden gelen makarna üreticilerinin katıldığı 1. Dünya Makarna Kongresi’nde Türk delegasyonu tarafından önerilmiş. 1997 Mart ayında Amerika’da yapılan ikinci toplantıda 25 Ekim tarihi “Dünya Makarna Günü” olarak kabul ve ilan edilmiş.
Yanılmıyorsam dünya genelinde bir güne sahip tek yemek olan makarnanın bu ayrıcalığına yakışır, şöyle ağır bir başlık bulmaya çalıştım bu yazıya. Sadece bu kadar yaratıcı olabildim. Sanırım daha çok makarna yemem gerekecek...

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Benim içinde tam tersidir bu durum. Bende, ilk kez gittiğim bi restoranda -varsa eğer- ilk makarna menüsüne, ikinci olarakta salata menüsüne bakarım. Çünkü hazırlanması çok basit gibi görünen bu iki yemek aslında kesİnlikle ustalık gerektirir bana göre. Ve makarna benim için özel bir yemektir. Hatta kendi speciallerim bile vardır. Makarna demek sos demektir aynı zamanda, iyi bir sosu hazırlamak içinde özel tarifler bilmek gerekir. sonuç olarak : MAKARNA SIRADAN Bİ YEMEK DİİLDİR :)) (Ya ben bu posta bayıldımmm.:)) Mantar soslu makarnam için Rabia'dan, bolonez soslu makarnam için Menderes'ten referans alınabilir..) Seneye makarna gününde bekliyorum Aylin'cim... Dayanamam dersen hemen bu hafta sonuda olabilir...

Unknown dedi ki...

Ayy! Buna nasıl dayanır insan :) Hemen hemen!

Unknown dedi ki...

Filiz:
O güzel sos tariflerinden yapmak istiyorum ben de. Bir ara onları açıkla da nasiplenelim hep birlikte, şöyle ağız tadıyla :)

Adsız dedi ki...

O zaman ilk tarifi veriyorum :)
Mantar ve krema soslu makarna :
Malzemeler :
1 pk. Barilla Fusilli Burgu (Alternatifsiz önerimdir.)
1 pk. mantar
1. pk. krema
tuz ve karabiber
Hazırlanışı : Makarnayı standart pişirme şekliyle pişiriyorsunuz ama Barilla nedense fazla da pişirsen hamurlaşan ve saçmalayan bir makarna değil. Başka makarna alamaz oldum. Neyyyse... sonra mantarları güzelce yıkayıp dilimledikten sonra sıvı yağda ve kapağını kapatarak sadece tuz ve karabiberle suyunu çekene kadar pişiriyoruz ve altını kapattıktan hemen sonra kremayı içine döküp karıştırıyoruz. Servis yapmadan önce istersen makarnanın tamamına yada servis tabağına aldığın kadarki kısmına sosu ilave ediyorsun ve sağa sola bakmadan hemen çatalla tabağa dalıyorsun ...:))) Çok basit ama tadından yenmez bi yemek oluyor. Mantara soğan yada yeşil biber eklemek tadını tamamen değiştirdiği için asla kullanmayın derim.
Afiyet olsun :))

Adsız dedi ki...

hey maşallah. Şölen yeri olmuş burası yahu. Aylinciğim blogundan uzun süredir uzak kaldım yorumlarım ile. öncelikle affını diliyorum ve adıma yapılan atıfta referans oluşumu destekliyorum. harika bir makarnaydı filiz tadı damağımda. Aslında bende salatada iyiyimdir.(referans Filiz :p. ahanda ben de sana attım topu) Bu da fikrimi cezbetti şimdi. Madem bu en basit görünüşlü ama en çok hüner isteyen yemekler için gönüllü uzmanlarımız var, ben bunu icraata dökelim derim. Bizimde makarna ve salata günümüz olsun senenin bir günü. "Dostluğumuz pekişsin, miğdemiz bayram etsin." Alın buda sloganımız. Hadi hayırlı olsun:.
İSTANBUL ÇOK GÜZEL AMA ÖZLEDİM SİZLERİ BEN!!!

Adsız dedi ki...

Aylin, bu arada postuna ilham olan şu makarnayı nerede yediğini söylermisin bizlere bakalım. Hemen bizlerde test edelim...

Adsız dedi ki...

Ben tamam diyorum!!! Nerde, ne zaman, saat kaçta???

Unknown dedi ki...

Rabia:
Tabi ki, hatta alır sizi oraya götürürüm bile :) Ordan da Filiz' e atlarız :)

Filiz Kirazoğlu dedi ki...

Atlarız mı? Beklerim tabi buyrun :))) Sonra da Rabia'nın yapacağı salatalara dalalım derim ben. Haytımda yediğim en güzel salata, Rabia'nın tonlu salatasıydı. Birde şirkette rejim yaptığımız günlerde, içine bilmem kaç çeşit ot karıştırdığı salata... Zaten bu kadar soslu makarnanın ardından toplu bi rejim olayına daha gireriz biz gibi geliyo bana.