30 Mart 2007

Kürkçü Dükkanına Dönüş...

Doğallığın tavan yaptığı bir dönemin içindeyiz. İnsanoğlu bir zamanlar çok isteyerek yarattığı naylon şeylerden o kadar bıktı ki, maddeden ibaret olmayan şeyleri bile, naylon bulmaya başladı. Umay'ın bir şarkı sözü geliyor aklıma: "Naylon öfke, kuru gürültü". Naylon aşklar, dostluklar vs. Gerçek ve sahteyi birbirinden ayıramaz hale gelindiği için gerçek olan arandı. Gerçeğe inanmak için doğal olması beklendi. Oysa doğal olan çoktan yok olmuştu. İnsanoğlu yeni bir trend yakaladı kürkçü dükkanına döner misali... Gerçek olan güzeldir.

Herkes doğallık peşinde. Modern kadın, kuaföründen en çok doğal görünümlü saçlar bekliyor mesela. Aslında gerçeğinden farklı olup, aynı zamanda da doğal görünüme sahip olmak istiyor ironik bir biçimde.

Bu günlerde, önceleri güzelleştirme vaadi ile ortaya çıkan "Dove" markası değişen tüketici eğilimlerini tam da en şiddetli estiği anda yakalayarak doğallıktan gelen gerçek güzelliğe vurgu yapma yönünde kullandı tercihini. Çok dikkat çekici, insanı sarsıp kendine getirici ve gerçek potansiyelini fark ettirici bir çalışma olduğunu düşünüyorum.

1 yorum:

Eren Kumcuoğlu dedi ki...

Bu video 1 senedir belgelerim arasındaydı. Konu açılmışken paylaşayım dedim =)

Dove Evolution Commercial: http://www.youtube.com/watch?v=iYhCn0jf46U